Jak wybrać wykonawcę Strony internetowej / Sklepu online

Stojąc u progu stworzenia swojego pierwszego projektu internetowego, nieważne czy jest to zwykła strona informacyjna, czy jest to sklep internetowy lub rozbudowany portal, jedną z najważniejszych pierwszych decyzji jest wybór wykonawcy. Na rynku jest cała masa podmiotów wykonujących strony www, charakteryzują się one bardzo zróżnicowaną strukturą, wielkością, sposobem pracy a co za tym wszystkim idzie, różnym poziomem wykonywanych projektów. Przy czym musimy pamiętać, że efekt końcowy jest wypadkową bardzo wielu czynników, w tym jakości komunikacji z Klientem (zewnętrznej) oraz tej wewnętrznej, między pracownikami, kooperantami i innymi osobami zaangażowanymi w projekt. Postaramy się opisać tutaj najważniejsze informacje, które powinny zostać uwzględnione podczas wyboru wykonawcy, oraz pytania jakie powinny paść podczas rozmowy. Na koniec, pamiętajmy, że jako Klienta – nas też obowiązuje rzetelne przygotowanie się do realizacji projektu, w przeciwnym wypadku – nie osiągniemy zamierzonego celu. Continue reading

Na co zwrócić uwagę przygotowując media plan reklamy internetowej

Zaplanowanie i kompleksowe przygotowanie kampanii marketingowej nie jest proste, jednak trudno wskazać sposób, zapewniający efektywniejszą promocję firmy. Przy tworzeniu schematu marketingowego warto określić kilka istotnych parametrów, które mają duże znacznie podczas realizowania kampanii. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj media plan, ponieważ to właśnie umiejętne wykorzystanie potencjału mediów może zapewnić sukces. Continue reading

Recenzja Sky-Shop – opinia o oprogramowaniu sklepu internetowego

Każdego dnia powstają nowe sklepy internetowego, a ich właściciele mają coraz większe wymagania co do samego silnika e-sklepu. Dlatego też twórcy oprogramowania e-commerce muszą sprostać wymaganiom swoich klientów i prześcigają się w oferowanych funkcjonalnościach. Możliwości, które jeszcze kilka lat temu były dostępne tylko dla klientów z dużym budżetem dziś są standardem. Continue reading

Początek życia w Internecie

Chcąc otworzyć sklep internetowy w pierwszej kolejności trzeba to dobrze przemyśleć, a przede wszystkim dobrze zaplanować. Podstawą jest dobra nawigacja strony.

Kategorie i podkategorie

Nawigacja strony opiera się przede wszystkim na kategoryzacji. Trzeba pamiętać o tym, aby wszystko było przejrzyste dla potencjalnego klienta a dodatkowo aby każdy dział potrafił istnieć oddzielnie. Jest to bardzo ważne przy pozycjonowaniu strony. Szczególnie jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba pamiętać o tym, że użytkownicy Internetu poszukując potrzebnych rzeczy do zakupu nie wpisują w wyszukiwarkę dokładnie takich fraz jak my w kategoriach, a jedynie niektóre słowa. Dlatego ważne jest aby podkategorie zawierały jak najwięcej informacji. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę to, że Google proponuje nie tylko strony główne, ale również linkowanie do wnętrza strony. Przykładem mogą być paski. Główna kategoria to paski. Gdy podkategorie będą nazywały się tylko damskie lub męskie to dotarcie użytkownika do naszego sklepu będzie bardzo trudne. Natomiast jeżeli podkategorie będą się nazywały „paski damskie” i „paski męskie” to sam Google już będzie użytkowników nakierowywał na nasz sklep. Jest to również przykład tego, ze każdy z działów potrafi istnieć oddzielnie – paski, paski damskie, paski męskie.

Cel do osiągnięcia

Przy tworzeniu sklepu internetowego ważne są również opisy produktów. Niektórzy mogą powiedzieć, że na to przyjdzie czas i że przecież na zdjęciu widać co można kupić. Prawda jest jednak taka, że im więcej razy słowa kluczowe – przede wszystkim nazwy kategorii – będą użyte w treści tym bardziej będziemy widziany przez Google, a to daje wiarygodność przeglądarce i pozwala wybić nasz sklep do czołówki. Dlatego tez aby sklep internetowy który zakładamy był jak najczęściej widoczny i pokazywany w Google musimy zadbać już na samym początku o wszystkie szczegóły. Im mamy bardziej dokładne opisy i zawarte w nich więcej szczegółów tym bardziej będziemy zauważalni przez wyszukiwarkę.

Wersje mobilne

pozycjonowanie-sklepwinternecie

Wychodząc na przeciw wymaganiom jak i przyzwyczajeniom klientów nie możemy przy otwieraniu sklepu internetowego zapomnieć o wersji mobilnej strony. Trzeba brać pod uwagę to, że użytkownicy Internetu coraz rzadziej korzystają z wersji na desktopach, bardziej skupiają się na urządzeniach mobilnych i za ich pośrednictwem dokonują zakupów. Dlatego też gdy nie będziemy mieli wersji mobilnej naszego sklepu to przeglądanie jej za pomocą tabletu czy smartfona może być bardzo niewygodne a to skutkuje utratą dużej rzeszy potencjalnych klientów.