Projektowanie sklepu internetowego – co warto wiedzieć, zanim zamówisz usługę

Sprawnie działający sklep internetowy to ogromne wyzwanie podejmowane dziś przez coraz więcej firm i przedsiębiorców działających zarówno w sprzedaży tradycyjnej, jak i tych stawiających wyłącznie na działalność internetową. Stworzenie działającej witryny to jedno, ale gdy w grę wchodzi faktyczna funkcja sprzedażowa portalu, warto wiedzieć jakie opcje i walory strony internetowej wpływają na ogólne zadowolenie klientów i powodują, że ci wracają do danej marki. Kwestie te należy wziąć pod uwagę już w fazie projektowania sklepu internetowego. Co warto wiedzieć, zanim zamówisz projekt? Continue reading

Jak zacząć biznes w e-commerce?

Jakich urzędowych formalności należy dopełnić, zakładając własny sklep internetowy? Jak wybrać odpowiednią domenę i hosting? Oto wszystko, co musisz wiedzieć, zaczynając działalność w e-commerce.

E-commerce

Zakupy on-line zyskują na popularności. Wśród najczęściej wymienianych zalet sklepów internetowych znajduje się możliwość robienia zakupów przez całą dobę bez konieczności opuszczania domu, szeroki wybór produktów oraz atrakcyjne ceny. W 2017 roku już ponad 50% polskich internautów korzystało z usług e-commerce. Według prognoz ten odsetek będzie stale się powiększał. Sytuacja na rynku sprzyja więc otwarciu własnego e-sklepu. Od czego zacząć? Od zarejestrowania działalności. Sklep internetowy może być prowadzony w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, spółki cywilnej, jawnej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółki akcyjnej. Jeżeli zdecydujesz się na prowadzenie sklepu internetowego w formie jednoosobowej działalność gospodarczej, konieczne będzie złożenie bezpłatnego wniosku o wpis do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej). Wniosek ten jest jednocześnie wnioskiem o nadanie numeru REGON i NIP. Złożysz go on-line (przy użyciu podpisu elektronicznego) lub w urzędzie gminy – osobiście lub listownie. Jeżeli zdecydujesz się na działalność w formie spółki osobowej lub kapitałowej, dokonać będziesz musiał rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Odpowiedni wniosek złożyć należy sądzie rejonowym, właściwym ze względu na lokalizację siedziby spółki, a opłata za umieszczenie firmy w KRS wynosi 500 zł.

Domena i hosting

Zakładając sklep internetowy, musisz zdecydować się na domenę, czyli unikalną nazwę, pod którą Twój sklep będzie funkcjonował w internecie. Domena powinna być atrakcyjna, ale przede wszystkim – krótka i łatwa do zapamiętania. Skomplikowana, niezrozumiała lub długa nazwa może utrudnić, a nawet uniemożliwić potencjalnym klientom odnalezienie Twojego sklepu w sieci. Poza domeną potrzebować będziesz również serwera, czyli dysku, na którym umieścisz swoją stronę internetową. Najpraktyczniejszym i najbardziej opłacalnym finansowo rozwiązaniem jest zakup jednej usługi, obejmującej domenę i hosting, czyli możliwość korzystania z serwera. W przypadku małych sklepów internetowych najpopularniejszym rozwiązaniem jest hosting współdzielony – na jednym serwerze, poza Twoją stroną internetową, umieszczone są także inne strony, które wspólnie wykorzystując zasoby serwera i jego moc obliczeniową. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku sklepów generujących niewielki ruch, jednak może być zawodne, gdy z usług sklepu będzie chciała skorzystać większa liczba użytkowników. Dlatego duże sklepy internetowe lepiej umieścić na serwerze dedykowanym. Z serwera dedykowanego korzysta tylko jedna strona internetowa, a jej administrator może dowolnie zarządzać zasobami serwera. Takie rozwiązanie pozwala na komfortowe i szybkie korzystanie ze sklepu, niezależnie od tego, ilu klientów w danym momencie odwiedza stronę www.

Artykuł sponsorowany.

Media planning, czyli jak skutecznie pokazywać swoją firmę w mediach

Globalizacja sprawiła, że dzisiejszy świat przeniósł się do Internetu stając się wirtualnym jak nigdy dotąd. Tyczy się to także funkcjonowania różnego rodzaju przedsiębiorstw czy firm. Nawet jeśli ich działalność jest stricte związana z rzeczami materialnymi, to i tak muszą, czy tego chcą czy nie, znaleźć się w sieci. Odpowiednia reklama to jednak wciąż konieczność, gdyż wykorzystywanie tylko i wyłącznie Internetu może być, a wręcz zwykle jest, niewystarczające. Continue reading

Jak zabezpieczyć butelki do wysyłki?

Dziś, kurierem lub pocztą można wysłać niemal wszystko i mieć pewność, że nadany przedmiot, w nienaruszonym stanie dotrze do adresata. Jednak niektóre towary (jak np. szklane butelki) są na tyle kruche, że łatwo mogą ulec zniszczeniu, dlatego należy je odpowiednio zabezpieczyć przed transportem. Do tego celu najlepiej użyć specjalnych opakowań na butelki, które maksymalnie zamortyzują wstrząsy podczas podróży i sprawią, że paczka dotrze pod wskazany adres w całości. Jakie środki ostrożności, oprócz kartonów na butelki, warto zastosować, przygotowując do wysyłki szklane butelki?

Wybór opakowania na butelki

Przedmioty szklane, takie jak chociażby butelki z winem, najlepiej jest zapakować do kartonu. Specjalne kartony na butelki, przeznaczone do transportu i wysyłki wina, (takie, jak dostępne w tym sklepie: https://www.rajapack.pl/kartony-pudelka-opakowania-kartonowe/kartony-opakowania-na-wino/pudelka-kartonowe-do-wysylki-wina_C117010.html), zwykle są wykonywane z pięciowarstwowej tektury falistej o gramaturze przystosowanej do dużych obciążeń. Przed zapakowaniem butelek do kartonów, należy dokładnie sprawdzić, w jakiej kondycji jest opakowanie. Jeśli posiada jakiekolwiek uszkodzenia – jest zalane, rozdarte, ma wybrzuszenia lub zagniecenia – należy je wymienić na inne. Dobrze jest również sprawdzić wagę wysyłanego przedmiotu i upewnić się, że jest dostosowana do wytrzymałości pudełka.

Wypełnienie kartonów na butelki

Umieszczone w opakowaniach butelki nie powinny się w nich swobodnie przesuwać, dlatego po włożeniu ich do środka, warto zastosować dodatkowe wypełniacze, które zamortyzują wstrząsy i uchronią je przed stłuczeniem. Do tego celu najlepiej zastosować dostępne w sklepach profesjonalne wypełniacze, najczęściej otrzymywane z polistyrenu pochodzącego z recyklingu. W tej roli sprawdzi się również wkład styropianowy, pocięta gąbka czy skrawki papieru. Przed zapakowaniem butelki do kartonu, warto  również owinąć butelkę folią bąbelkową, co będzie stanowiło dodatkową amortyzację.

Opakowania na butelki – jak je właściwie oznaczyć i zabezpieczyć?

Nie wystarczy zapakować butelek w kartony, opakowania trzeba jeszcze odpowiednio oznaczyć. Niezależnie od tego, czy przesyłka jest nadawana za pośrednictwem kuriera czy tradycyjnej poczty, na kartonie należy umieścić stosowne oznakowania – najczęściej spotykane są naklejki „Uwaga szkło” lub „Ostrożnie”. Jednocześnie warto pamiętać o tym, że umieszczenie na opakowaniu na butelki stosownej naklejki, nie zwalnia od zapakowania towaru w taki sposób, by był jak najlepiej przygotowany do transportu. Właściwe oznaczenie jest dodatkowym zabezpieczeniem dla wysyłanych materiałów i nie należy go traktować jako środka zastępczego. Równie istotne jest skrupulatne zaklejenie kartonu na butelki taśmą, dzięki czemu przesyłka nie otworzy się w trakcie transportu.

Artykuł sponsorowany.

Jak wybrać wykonawcę Strony internetowej / Sklepu online

Stojąc u progu stworzenia swojego pierwszego projektu internetowego, nieważne czy jest to zwykła strona informacyjna, czy jest to sklep internetowy lub rozbudowany portal, jedną z najważniejszych pierwszych decyzji jest wybór wykonawcy. Na rynku jest cała masa podmiotów wykonujących strony www, charakteryzują się one bardzo zróżnicowaną strukturą, wielkością, sposobem pracy a co za tym wszystkim idzie, różnym poziomem wykonywanych projektów. Przy czym musimy pamiętać, że efekt końcowy jest wypadkową bardzo wielu czynników, w tym jakości komunikacji z Klientem (zewnętrznej) oraz tej wewnętrznej, między pracownikami, kooperantami i innymi osobami zaangażowanymi w projekt. Postaramy się opisać tutaj najważniejsze informacje, które powinny zostać uwzględnione podczas wyboru wykonawcy, oraz pytania jakie powinny paść podczas rozmowy. Na koniec, pamiętajmy, że jako Klienta – nas też obowiązuje rzetelne przygotowanie się do realizacji projektu, w przeciwnym wypadku – nie osiągniemy zamierzonego celu. Continue reading

Na co zwrócić uwagę przygotowując media plan reklamy internetowej

Zaplanowanie i kompleksowe przygotowanie kampanii marketingowej nie jest proste, jednak trudno wskazać sposób, zapewniający efektywniejszą promocję firmy. Przy tworzeniu schematu marketingowego warto określić kilka istotnych parametrów, które mają duże znacznie podczas realizowania kampanii. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj media plan, ponieważ to właśnie umiejętne wykorzystanie potencjału mediów może zapewnić sukces. Continue reading