Jak zrobić dobre i tanie ulotki reklamowe?

Zastanawiasz się jak stworzyć optymalną ulotkę? Powinna przyciągać spojrzenia i budzić zainteresowanie. Do tego potrzebujesz właściwej formy i interesującej treści. Warto też zadbać o jakość. Realizacja projektu w Studio Kolor z pewnością zwiększy szansę na osiągnięcie oczekiwanego efektu.

Jak powinna wyglądać dobra ulotka?

Dobra ulotka reklamowa powinna zachęcać do zapoznania się z jej treścią i być sformatowana w taki sposób, aby nie przeszkadzała potencjalnemu odbiorcy. Ulotki mniejsze sprawdzą się idealnie, podczas dystrybucji w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego. Większe formaty, to właściwe rozwiązanie w komunikacji do klientów zainteresowanych ofertą, którzy odwiedzają siedzibę firmy, stoisko na targach lub inny event branżowy. Warto dobrze przemyśleć dobór optymalnego formatu, tak aby ulotki były dla potencjalnych zainteresowanych, źródłem potrzebnych i wiarygodnych informacji, podanych w sposób przystępny i przejrzysty. W osiągnięciu takiego celu z pewnością pomogą różne rodzaje papieru i formaty, takie jak te, które oferuje internetowa drukarnia ulotek Studio Kolor. Firma oferuje ulotki w wielu formatach, mogą one przybierać formę tradycyjną, składaną, ulotek perforowanych czy zaproszeń. Pozwala to na dopasowanie formy do każdej strategii promocyjnej oraz eventów specjalnych, tak aby zwrot z inwestycji w tą formę komunikacji był optymalny.

Na co zwrócić uwagę projektując ulotkę?

Projekt ulotki w dużej mierze zależy od przeznaczenia. Jeżeli decydujemy się na mniejszy format, warto postawić na zwracającą uwagę, ale nie przerysowaną grafikę, która podkreśli interesujące nagłówki, treść i CTA. Chodzi o to, aby uzyskać efekt przejrzystej i czytelnej ulotki, która zwróci uwagę potencjalnych odbiorców czytelną informacją o jej tematyce i zachęci do zapoznania się z treścią. Jeżeli naszym celem jest przekazanie większej ilości informacji dobrym rozwiązaniem może okazać się ulotka składana.

W sytuacjach, w których ulotka ma prezentować grafikę o wysokiej rozdzielczości, zdjęcia, szczegółowe rysunki lub schematy, lepiej postawić na większe formaty i papier kredowy dobrej jakości. Taka forma sprawdzi się w segmencie premium. Ulotki tego typu będą odpowiednie do prezentacji oferty w siedzibie firmy, na imprezach targowych oraz jako gadżet informacyjny wręczany podczas spotkań lub w innych okazjach. Jest to forma prezentacji, która pozwala na podkreślenie zalet oferty i przekazanie kluczowych informacji, istotnych z punktu widzenia odbiorcy.

Jak przygotować projekt ulotki?

Aby wydrukować ulotki, potrzebujemy projektu, na podstawie którego będzie można zlecić ich wykonanie. W tym celu warto zapoznać się z wytycznymi oraz dostępnymi formatkami makiet. Wytyczne Studio Kolor dostępne są w zakładce makiety na stronie drukarniaonline.pl, tuż pod specyfikacją ulotek w każdej formie. Zgodnie z nimi zaleca się przygotowanie makiet w plikach PDF lub AI, CDR, PS lub ID. Stosowane formatki makiet można pobrać bezpośrednio ze strony. Akceptowane są także formaty JPG, TIF lub TIFF, pod warunkiem zgodności projektu z ogólnymi wytycznymi, tj.:

  • rozdzielczość 300 DPI,
  • brak znaczników,
  • Kolorystyka z palety CMYK.

Ze względów technicznych, specyfikacja wszystkich ulotek przewiduje 3 mm margines wewnętrzny i 1,5 mm spadu. Jeżeli przygotowanie projektu miałoby stanowić problem lub zająć zbyt wiele cennego czasu, to warto skorzystać w tym zakresie z pomocy fachowców ze Studio Kolor.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Jak zrobić dobre i tanie ulotki reklamowe? written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 1oceny użytkowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here