Na co zwrócić uwagę przygotowując media plan reklamy internetowej

Zaplanowanie i kompleksowe przygotowanie kampanii marketingowej nie jest proste, jednak trudno wskazać sposób, zapewniający efektywniejszą promocję firmy. Przy tworzeniu schematu marketingowego warto określić kilka istotnych parametrów, które mają duże znacznie podczas realizowania kampanii. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj media plan, ponieważ to właśnie umiejętne wykorzystanie potencjału mediów może zapewnić sukces.

ABC profesjonalnego media planu

W świecie współczesnego marketingu coraz większe znaczenie ma media plan, czyli schemat, zakładający przeprowadzenie odpowiednich akcji marketingowych z udziałem mediów. Profesjonalny media plan powinien uwzględniać wszelkie aspekty, związane z organizacją reklamy, a będą to między innymi: cena, częstotliwość emitowania spotów, zasięg reklamy, grupa docelowa.

Dlaczego warto dobierać odpowiednie narzędzia do przeprowadzenia kampanii reklamowej?
Bez odpowiedniej wiedzy i dużego doświadczenia ciężko jest samodzielnie ocenić opłacalność pewnych rozwiązań. Dlatego warto posiłkować się specjalistycznymi narzędziami, które umożliwiają wykonanie ściśle określonych działań, mających na celu promocję, a także budowanie odpowiedniego wizerunku marki. Oczywiście nie ma mowy o jednym uniwersalnym schemacie, gdyż każda reklama powinna zostać zaplanowana w sposób indywidualny.

Jakie narzędzia dobrać, aby zapewnić maksymalną efektywność reklamy?
Wybór odpowiednich narzędzi będzie zależny od charakteru reklamowanej działalności. Jeżeli jest to sklep internetowy, uwaga odbiorców powinna zostać skoncentrowana głównie na posiadanym asortymencie. W tym celu można skorzystać między innymi z programu Google Merchant Center. Ten algorytm marketingowy został przystosowany do potrzeb sprzedawcy, który uzyskuje możliwość skutecznego promowania swojego sklepu. W jaki sposób to działa? Przedsiębiorca wprowadza informacje o posiadanych produktach do bazy Google Merchant Center, a następnie ustala parametry, dotyczące emitowania reklamy. Dużą zaletą systemu jest to, iż zlecona kampania zostaje przeprowadzona przy użyciu skutecznych działań marketingowych, czego najlepszym przykładem jest tak zwany remarketing dynamiczny.

Strategia remarketingu dynamicznego zakłada wyświetlanie reklam, związanych z określonymi produktami, jednak odbiorcami treści są wyłącznie internauci, którzy odwiedzili w przeszłości dany sklep internetowy. Tacy użytkownicy mają już wstępne informacje o ofercie, przez co reklama pełni rolę przypomnienia im o atrakcyjnych cenach lub organizowanych promocjach.

Nie sposób pominąć także kwestii reklamowania produktów poprzez media społecznościowe. Niezaprzeczalnym liderem wśród portali społecznościowych jest Facebook. Promowanie marki lub produktów może odbywać się poprzez wykupienie kampanii reklamowej, choć równie dobrym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunki marki jest interesujący i dobrze prowadzony fanpage.

Każda reklama powinna być przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, gdyż statystyki jednoznacznie dowodzą, że coraz więcej ludzi przegląda strony internetowe przez smartfona lub tablet.

Co zrobić w sytuacji, gdy samodzielnie zorganizowanie kampanii marketingowej nie jest możliwe? Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z oferty profesjonalistów. Agencja Reklamowa PiRmedia zapewnia specjalistyczną realizację usług marketingowych. Pełna oferta firmy znajduje się na stronie internetowej www.pirmedia.pl.

Materiał partnera.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Na co zwrócić uwagę przygotowując media plan reklamy internetowej written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 1oceny użytkowników

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *