analytics-sklepwinternecie

Chcąc otworzyć sklep internetowy w pierwszej kolejności trzeba to dobrze przemyśleć, a przede wszystkim dobrze zaplanować. Podstawą jest dobra nawigacja strony.

Kategorie i podkategorie

Nawigacja strony opiera się przede wszystkim na kategoryzacji. Trzeba pamiętać o tym, aby wszystko było przejrzyste dla potencjalnego klienta a dodatkowo aby każdy dział potrafił istnieć oddzielnie. Jest to bardzo ważne przy pozycjonowaniu strony. Szczególnie jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba pamiętać o tym, że użytkownicy Internetu poszukując potrzebnych rzeczy do zakupu nie wpisują w wyszukiwarkę dokładnie takich fraz jak my w kategoriach, a jedynie niektóre słowa. Dlatego ważne jest aby podkategorie zawierały jak najwięcej informacji. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę to, że Google proponuje nie tylko strony główne, ale również linkowanie do wnętrza strony. Przykładem mogą być paski. Główna kategoria to paski. Gdy podkategorie będą nazywały się tylko damskie lub męskie to dotarcie użytkownika do naszego sklepu będzie bardzo trudne. Natomiast jeżeli podkategorie będą się nazywały „paski damskie” i „paski męskie” to sam Google już będzie użytkowników nakierowywał na nasz sklep. Jest to również przykład tego, ze każdy z działów potrafi istnieć oddzielnie – paski, paski damskie, paski męskie.

Cel do osiągnięcia

Przy tworzeniu sklepu internetowego ważne są również opisy produktów. Niektórzy mogą powiedzieć, że na to przyjdzie czas i że przecież na zdjęciu widać co można kupić. Prawda jest jednak taka, że im więcej razy słowa kluczowe – przede wszystkim nazwy kategorii – będą użyte w treści tym bardziej będziemy widziany przez Google, a to daje wiarygodność przeglądarce i pozwala wybić nasz sklep do czołówki. Dlatego tez aby sklep internetowy który zakładamy był jak najczęściej widoczny i pokazywany w Google musimy zadbać już na samym początku o wszystkie szczegóły. Im mamy bardziej dokładne opisy i zawarte w nich więcej szczegółów tym bardziej będziemy zauważalni przez wyszukiwarkę.

Wersje mobilne

pozycjonowanie-sklepwinternecie

Wychodząc na przeciw wymaganiom jak i przyzwyczajeniom klientów nie możemy przy otwieraniu sklepu internetowego zapomnieć o wersji mobilnej strony. Trzeba brać pod uwagę to, że użytkownicy Internetu coraz rzadziej korzystają z wersji na desktopach, bardziej skupiają się na urządzeniach mobilnych i za ich pośrednictwem dokonują zakupów. Dlatego też gdy nie będziemy mieli wersji mobilnej naszego sklepu to przeglądanie jej za pomocą tabletu czy smartfona może być bardzo niewygodne a to skutkuje utratą dużej rzeszy potencjalnych klientów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Początek życia w Internecie written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 1oceny użytkowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here