Pozycjonowanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Liczba sklepów internetowych w naszym kraju rośnie z roku na rok, z miesiąca na miesiąc. Jak zatem sobie poradzić skoro konkurencji stale przybywa? Na co zwrócić uwagę pozycjonując swój sklep internetowy? Doradzimy.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – tak czy nie?

Odpowiedź jest prosta, nawet oczywista – tak, warto pozycjonować sklep internetowy.  

Dlaczego? Za uzasadnienie niech posłuży nam garść statystyk z badań przeprowadzonych przez PBI/Gemius:

  • w roku ubiegłym 47% badanych deklarowało korzystanie z e-sklepów,
  • 69% z nich najczęściej wybierało platformę Allegro,
  • drugiemu na liście topowych serwisów zakupowych OLX przypadło 28%,
  • wartość rynku e-commerce szacowana jest na ponad 30 mld złotych.

Takie liczby muszą oddziaływać na wyobraźnię.

Skoro podjęliśmy już decyzję, to co dalej?

Na co zatem zwrócić szczególną uwagę przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?

W pozycjonowaniu sklepu internetowego bardzo ważne są:

  • dobór odpowiednich fraz kluczowych – najlepiej wybierać takie, które są nazwami kategorii lub produktu, również w jego sezonowych odmianach, bo to przy ich wykorzystaniu klienci najczęściej docierają do interesujących ich przedmiotów, np. sklep odzieżowy może wybrać takie słowa kluczowe jak: letnie sukienki, kurtki zimowe, odzież na zimę; a także frazy uwzględniające asortyment dostępny dla obu płci oraz dzieci, np. koszule męskie, obuwie dziecięce, czy kurtka damska, itp. 
  • optymalizacja adresów url – im prostszy adres, tym lepiej. Najpewniejszym sposobem na uczynienie adresu url przejrzystym jest utworzenie ścieżki według schematu strona/kategoria/produkt, wtedy klient dokładnie wie, w którym miejscu sklepu się znajduje oraz może w prosty i, co najważniejsze, szybki sposób wrócić do poprzedniego miejsca. Klient, który przegląda wybraną kategorię, ale nie jest jeszcze zdecydowany na konkretny produkt, z całą pewnością to doceni, bo klikając w przeglądarce przycisk „wstecz”, będzie nadal pozostawał w interesującej go kategorii i nie będzie musiał poszukiwań zaczynać od nowa.
  • optymalizacja samego sklepu – mowa tutaj o jego strukturze. Budując swój sklep internetowy, pamiętajmy, że współczesny użytkownik chce zakupu dokonać jak najszybciej. Dopilnujmy zatem, aby ścieżka prowadząca od wyboru produktu do jego zakupu była jak najkrótsza.  Dobrym rozwiązaniem będzie jest dodanie do sklepu koszyka, aby można było wszystkie produkty kupić razem, w ramach jednego zamówienia, a nie kilku. 
  • stosowanie nagłówków H1, H2 i H3 – dzięki zastosowaniu odpowiedniego nagłówka, klient będzie mógł skupić się tylko na tej treści opisu, która interesuje go najbardziej, dzięki czemu zaoszczędzi czas i wyniesie pozytywne doświadczenie z zakupów w naszym sklepie.
  • odpowiednie opisy oraz meta opisy produktów – opisy muszą być poprawne, ponieważ rzutują na późniejszą ocenę klienta, ale także są wyżej oceniane przez roboty wyszukiwarek, co jest dla nas również bardzo ważne. Bardzo duże znaczenie mają przede wszystkim meta opisy, czyli to, co wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Często to właśnie po przeczytaniu tej krótkiej informacji użytkownik ocenia czy znajdzie na proponowanej stronie coś dla siebie, czy nie. Dlatego meta opisy powinny być zwięzłe i odzwierciedlać zawartość strony lub podstrony, do której prowadzi adres url. Ważne jest też to, aby nie powielać opisów producenta. Każdy opis musi być unikalny, by został jak najlepiej oceniony przez roboty wyszukiwarek.

Jeżeli nadal nie masz pewności, czy warto pozycjonować sklep internetowy:

Zaledwie 10 lat temu w Polsce zarejestrowanych było „jedynie” 2800 sklepów internetowych. Dziś szacuje się, że ta liczba wynosi ponad 20 tysięcy. Należy zatem zadbać o to, by ludzie dowiedzieli się o istnieniu naszego sklepu. Sama reklama nie wystarczy, ponieważ wszelkie niezbędne informacje czerpiemy dzisiaj z Internetu, a jeśli chcemy, aby Internet był po naszej stronie, musimy do kwestii pozycjonowania sklepu internetowego podejść w poważny sposób.

Pozycjonowanie witryny omówiliśmy we współpracy z agencją High Interactivity.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Pozycjonowanie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę? written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 1oceny użytkowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here