Reklama Google Ads – jak wykorzystać jej potencjał dla swojego biznesu?

Każda osoba zainteresowana tematyką marketingu w internecie na pewno słyszała o usłudze oferowanej przez Google, jaką jest Google Ads (do niedawna Google AdWords – zmiana nastąpiła 24 lipca 2018). Jest to obecnie jedna z najpopularniejszych opcji reklamy w internecie, dlatego firmy, które nie miały wcześniej okazji się z nią zapoznać, na pewno powinny dowiedzieć się, na czym dokładnie polega korzystanie z niej i jakie są jej zalety i wady. Dlatego przygotowaliśmy artykuł, który stanowi kompendium wiedzy o Google Ads dla osób dopiero zaczynających zgłębiać temat.

Google Ads – jak to działa?

Usługa Google Ads została udostępniona przez Google w 2000 roku. Chociaż od czasu jej powstania potentat stale wprowadza nowe rozwiązania dla klientów, podstawowa zasada działania pozostała równie prosta, co na początku. W ramach tego systemu reklamowego klient zamawia reklamy w wyszukiwarce nad wynikami wyszukiwania na dane słowo kluczowe. Dzięki temu strony, które nie mają wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, mogą uzyskać widoczność na pierwszej stronie na daną frazę.

Kampanie Google Ads są zazwyczaj rozliczane w modelu CPC (Cost Per Click). Oznacza to, iż samo umieszczenie reklamy jest darmowe, natomiast Google pobiera opłatę za każdym razem, gdy klient w nią kliknie. Koszt kliknięcia zależy od szerokiej gamy czynników i może wynosić od kilku groszy do nawet kilkunastu złotych. Stawki za kliknięcie są wprost proporcjonalne do konkurencyjności danej frazy. Dlatego też aby strategia była opłacalna, konieczne będzie dokładnie przemyślenie użytych słów kluczowych. Bardzo często zamiast wykorzystywania niewielkiej ilości bardzo konkurencyjnych fraz należy raczej postawić na większą ilość tańszych – chyba, że rzeczywiście dysponujemy dużym budżetem na kampanię.

Dlaczego Google Ads jest tak popularną formą reklamy?

Atrakcyjność usługi Google Ads z perspektywy firm szukających skutecznej internetowej reklamy wynika z całego szeregu zalet. Na pewno jest to jedna z najmniej inwazyjnych form reklamy, ponieważ inicjatywa i aktywność w jej przypadku pozostają po stronie klienta. Aby reklama wyświetliła się klientowi, najpierw musi zostać wpisane przez niego odpowiednie słowo kluczowe, dlatego istnieje niewielkie ryzyko, że będzie zupełnie niedostosowana do jego potrzeb i zainteresowań. Istnieje więc możliwość dostosowania reklamy do konkretnej grupy odbiorców.

Google Ads to naprawdę rewelacyjna forma reklamy o lokalnym charakterze. Istnieje bowiem możliwość wykupienia linków sponsorowanych dopasowanych do naszych możliwości i zasięgu. Dlatego też nie muszą Państwo płacić za reklamę o szerokim zasięgu, jeżeli zależy Wam na promocji lokalnej.

Warto uświadomić sobie także, że Google Ads to nie jedynie reklama tekstowa. Komunikaty reklamowe mogą przybrać formę także bannerów, galerii produktów czy filmików. Dlatego też ten system reklamowy daje naprawdę dużo różnorodnych możliwości. Formę reklamy można zmieniać w trakcie kampanii, dlatego też nawet jeżeli jakaś metoda nie zadziała, w dalszym ciągu pozostaje pole do eksperymentu.

Zaufaj specjalistom od marketingu w internecie

Kampania Google Ads będzie skuteczna, jeżeli zabiorą się za nią prawdziwi specjaliści. Jedną z firm, które zdążyły wyrobić sobie bardzo dobrą reputację na rynku usług związanych z internetowym marketingiem jest NPROFIT. Wiedza i doświadczenie pracujących dla firmy specjalistów od Google Ads pozwala im na przeprowadzenie bardzo gruntownej optymalizacji oraz dokładne mierzenie skuteczności prowadzonych kampanii.

Wszystkie rozwiązania wykorzystywane przez firmę zostały przez nią w ciągu siedmiu lat działalności, która obejmuje również prowadzenie własnego sklepu internetowego. Dlatego też jej specjaliści wykorzystują strategie wielokrotnie sprawdzone w praktyce.

Artykuł partnera.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Reklama Google Ads – jak wykorzystać jej potencjał dla swojego biznesu? written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 1oceny użytkowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here