System WMS w e-commerce

Każdy klient, który podejmuje zakupy w sklepie internetowym oprócz promocyjnych cen oczekuje jak najszybszej realizacji swojego zamówienia, dostawy towaru zgodnego ze złożonym zamówieniem, sprawnej i jakościowej obsługi klienta oraz nieskomplikowanej ścieżki reklamacji lub zwrotu towaru. By bez problemów obsługiwać wszystkie zamówienia w e-sklepie warto skorzystać z zaawansowanego systemu WMS, który sprawnie zarządzi asortymentem, znajdującym się w magazynie sklepu internetowego, zwłaszcza tego, obsługującego po kilkaset, a nawet kilka tysięcy zamówień miesięcznie.

Kiedy wdrożyć system wms?

To, w którym momencie należy wdrożyć system WMS jest uwarunkowane rodzajem asortymentu, jaki jest sprzedawany w sklepie online. W niektórych firmach wdrożenie to będzie niezbędne zaraz po uruchomieniu sprzedaży, a u innych będzie to trwało nieco dłużej. Takim powodem motywującym do wdrożenia systemu wms w firmie jest duża ilość zamówień, często wielopozycyjnych, których magazynierzy nie są w stanie zrealizować w przeciągu 48 godzin od złożenia zamówienia. Ponadto zwiększona ilość pomyłek w trakcie realizacji i wysyłki zamówień, duża ilość zwrotów i problem z ich identyfikacją oraz sprzedaż towarów, których obecnie nie ma na stanie, co spowodowane jest brakiem informacji w systemie sprzedażowym o bieżącym stanie magazynowym.

W niektórych firmach te powody będą jednostkowe, a u innych będą występować jednocześnie, co znacznie pogarsza funkcjonowanie organizacji. Brak właściwego systemu IT może skutkować utratą klientów i przejście do konkurencji, która będzie cechować się sprawniejszą obsługą nawet mimo wyższych cen.

wdrożenie systemu WMS

Korzyści wdrożenia systemu WMS dla sklepu internetowego

Wdrożenie systemu wms w e-sklepie skutkować może wzrostem wydajności pracy magazynu i możliwości zrealizowania większej ilości zamówień, zmniejszeniem pomyłek w czasie kompletacji zamówień, redukcja ilości reklamacji i zwrotów, wynikających z błędów magazynierów, synchronizacją w czasie rzeczywistym stanów magazynowych w platformą e-commerce. System wms wpływa na automatyczne generowanie listu przewozowego i etykiety dla kuriera w kilka sekund po spakowaniu przesyłki oraz automatyczne zamawianie firmy kurierskiej. Olbrzymią zaletą integracji systemu e-commerce z systemem wms jest duża oszczędność czasu. Zmniejsza się czas na ręczne wprowadzanie danych do systemów, co pozwala na realizację dodatkowych zadań dotyczących realizacji zamówienia. Integracja systemu sprzedażowego z wms zezwala w czasie rzeczywistym wprowadzać nowe produkty do sprzedaży, które odblokują się w momencie przyjęcia ich w stan magazynu.

Korzyści występowania systemów wms dla klientów sklepu online

Wdrożenie systemu wms nie wpływa tylko i wyłącznie na organizację sklepu internetowego, ale także na ich klientów. Jedną z nich jest informacja o dostępności produktu oraz przewidywanym czasie realizacji zamówienia. To także znacznie szybszy czas dostarczenia zamówionego towaru oraz prawie całkowita pewność, że otrzymana paczka będzie zgodna ze złożonym zamówieniem. Klient doceni również sprawniejszą i nieskomplikowaną procedurą zwrotu.

[Głosów:2    Średnia:5/5]
System WMS w e-commerce written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 2oceny użytkowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here