Dynamicznie rozwijające się sklepy internetowe, aby zapewnić swoim klientom jak najlepsze wrażenia przesuwają granice coraz dalej. Ilość sklepów jest bardzo duża, a wymagania coraz większe. Twój sklep traci klientów, a poziom sprzedaży spada? Sprawdź 6 najczęstszych powodów, przez które klienci przestają robić zakupy w konkretnym sklepie online.
1.Niejasne zasady działania
Przejrzysty regulamin zakupów pozwala zwiększyć zaufanie klientów do sklepu online. Warto informować użytkowników o zasadach, które respektuje Twój sklep, ponieważ pytania pojawiają się zawsze. W każdym sklepie następują zwroty towarów, dlatego umieść na witrynie najważniejsze informacje o tym procesie, podaj dokładne koszty wysyłki i politykę prywatności. Często klienci rezygnują z zakupów ze względu na ukryte koszty lub fakt, że ich dane mogą być dalej udostępniane. Dodaj kontakt do sklepu i jego charakter, korzyści z zakupów w Twoim sklepie lub opinie użytkowników, co pozwoli na zbudować zaufanie klientów.
2.Nieczytelność strony
Łatwość użytkowania i poruszania się po stronie sklepu zdecydowania skraca czas zakupów oraz poprawia komfort klientów. Przejrzysty design i układ graficzny poprawiają wrażenia wizualne, a możliwość filtrowania produktów usprawnia procesy. Zadbaj o to, by te funkcje znalazły się w Twoim sklepie. Przecież nikt nie ma ochoty przeszukiwać setek produktów, by odnaleźć ten upragniony.
3.Brak kompatybilności z urządzeniami mobilnymi
Ponad 63% użytkowników Internetu na świecie swój czas spędza na urządzeniach przenośnych, dlatego jeśli Twoja strona nie jest responsywna i nie dopasowuje się do wyświetlaczy tych urządzeń to potencjalnie tracisz ponad 60% klientów. Co więcej, nie posiadając wersji RWD, Twoja witryna nie pojawia się w wynikach wyszukiwana Google na smartphonach i tabletach. Zadbaj o responsywność strony, a na pewno na tym zyskasz.
4.Jakość zdjęć i opisów
Robiąc zakupy stacjonarnie mamy możliwość dotknięcia pożądanego produktu. W Internecie nie ma takiej opcji, dlatego jedynie forma przedstawienia produktu może go odpowiednio zaprezentować. Wysokiej jakości zdjęcia, które nie będą tracić ostrości przy zbliżeniach, video prezentacja i szczegółowy opis na pewno pomogą zainteresować klientów.
5.Szybkość strony
Zakupy online mają sprawić, że ominiemy kolejki w standardowych sklepach, dlatego jeśli strona sklepu ładuje się wolno lub często się zawiesza klienci opuszczą witrynę i wybiorą inną, szybszą. Warto zainwestować w platformę, dzięki której problem przerw i zawieszania się zostanie zażegnany.
6.Wąski wybór płatności
Mając do wyboru jedną lub dwie opcje płatności do wyboru, może wydać się to podejrzane. Zaproponuj dokonanie płatności najpopularniejszymi metodami, wykorzystując do tego karty kredytowe, BLIK czy systemy bankowe, klienci będą czuć się bezpieczniej mogą dokonać wyboru spośród kilku opcji.
Klienci są coraz bardziej świadomi, dlatego warto zadbać o ich zadowolenie. Dobrze jest wdrożyć powyższe usprawnienia i obserwować problemy, które mogą dodatkowo pojawić się w trakcie procesu zakupów.
Tekst przygotowany we współpracy z https://smartbees.pl