Jak wybić się na Instagramie

Marzysz o rozpoczęciu kariery na Instagramie? Chcesz, żeby Twoje zdjęcia były oglądane i lajkowane przez tysiące osób, jak u największych influencerów?

Wiele osób ma podobny plan, ale tylko niewielki procent z nich naprawdę osiąga sukces w social mediach. W takim razie jak zostać jedną z nich? Zastosuj te kilka prostych rad i patrz jak liczba Twoich instagramowych obserwatorów rośnie w mgnieniu oka.

Algorytm Instagrama – zrozum jego mechaniki

Posty, które widzisz na swojej stronie głównej Instagrama, nie pojawiają się tam w przypadkowej kolejności. Portal stosuje pewne zasady, dzięki którym niektóre zdjęcia wypychane są na górę Twojej głównej i których istnienia nie każdy jest świadomy. Jest kilka czynników, które Instagram bierze pod uwagę:

  1. Aktualność postu – jak wiele czasu minęło od jego publikacji?
  2. Popularność postu – tempo, w którym dane zdjęcie zdobywa nowe polubienia.
  3. Twoje zainteresowania – jakie posty polubiliśmy wcześniej i jak korelują one z nowym zdjęciem?

Jeśli uda nam się zrozumieć mechaniki, które stosuje Instagram, znacznie łatwiej będzie nam stworzyć post, który będzie wyświetlał się większej ilości osób.

Naucz się używać hashtagów

Hashtagi to słowa lub frazy kluczowe, dzięki którym nowi obserwatorzy będą w stanie znaleźć nasz post. Bardzo ważnym jest używanie ich z głową, bo to właśnie dzięki nim budujemy bazę nowych osób, które będą później regularnie zaglądać na nasze konto.

Warto zastanowić się, jakie hashtagi będą działały na naszą korzyść. W tym celu przede wszystkim możemy przyjrzeć się kontom, które obserwujemy i uczyć się od lepszych. Dobry hashtag to taki, który jest z jednej strony popularny, a z drugiej wystarczająco szczegółowy, żeby nasz post nie zgubił się w gąszczu innych. Jeśli nie mamy jednak czasu lub chęci, żeby manualnie wyszukiwać odpowiednie tagi, możemy też skorzystać z licznych narzędzi, które z łatwością znajdziemy online i które wygenerują hashtagi za nas.

Wchodź w interakcje z innymi twórcami

Instagram bardzo często działa jak handel wymienny. My obserwujemy inne konta, lajkujemy posty i piszemy komentarze, a inni użytkownicy odwdzięczają się nam tym samym. Warto być aktywnym pod postami naszych ulubionych twórców, bo dzięki temu nasza nazwa zapadnie ludziom w pamięć. Co więcej, kto wie, może w tej sposób uda nam się też znaleźć nowych internetowych znajomych?

Warto tutaj też pamiętać, że przemyślany komentarz będzie wart dużo więcej niż proste polubienie. To chyba oczywiste, że sami wolelibyśmy przeczytać miłe kilka słów, niż zobaczyć kolejne serduszko pod zdjęciem.

Wykorzystaj wszystkie możliwe opcje

Instagram to nie tylko posty i hashtagi. Żeby szybko zdobyć popularność, powinniśmy znać wszystkie opcje, które oferuje ta platforma i aktywnie ich używać. Dużą różnicę zrobi przede wszystkim regularne postowanie na InstaStories. Możemy dodawać tam mniej dopracowane posty i krótkie wideo z naszego życia. Co więcej, InstaStories są świetnym medium, którego możemy użyć do kontaktu z naszymi obserwatorami. Może warto zastanowić się nad zorganizowaniem sesji Q&A, na której odpowiadamy na pytania, które zadają nam nasi followersi?

Nie można też zapomnieć o używaniu opcji geolokacji. Zaraz obok hashtagów, jest to najlepszy sposób, żeby dotrzeć do nowych osób. Dzięki niemu możemy zameldować się w fajnym miejscu, które odwiedzamy i trafić do nowego grona odbiorców. Będzie to szczególnie pomocne jeśli prowadzimy konto związane z podróżami.

Regularność

Możemy stosować wszystkie tricki i sposoby na budowanie popularnego konta na Instagramie, ale jeśli nie będziemy dodawać nowych postów regularnie, z pewnością ludzie szybko zapomną o naszym profilu. Warto dodawać nowe zdjęcia raz dziennie lub raz na dwa dni. Do tego, nie możemy zapominać o InstaStories, na których również warto codziennie coś publikować. Możemy też zaplanować kilka postów na przyszłość, dzięki czemu codzienna praca nad naszym kontem będzie zajmować nieco mniej czasu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here