Agencje reklamowe i domy mediowe rosną obecnie jak grzyby po deszczu. Na rynku jest zapotrzebowanie na skuteczne kampanie marketingowe, które przyniosą spodziewane zyski. Czym zajmuje się sam dom mediowy i dlaczego właśnie jemu należy powierzyć kampanię?

Reklama jest najważniejsza

„Reklama jest dźwignią handlu” jak mówi powiedzenie. I jest w tym stuprocentowa słuszność, gdyż bez odpowiedniej informacji konsument nie dowie się o produkcie. Można się spierać, że kiedyś nie było kampanii reklamowych a wiadomości o dobrych produktach czy usługach i tak docierały do zainteresowanych, tyle, że z technicznego punktu widzenia marketing szeptany jakim jest proces polecania to również forma reklamy. Dlatego jeśli posiadasz coś co chciałbyś sprzedać, zainteresować tym szersze grono odbiorców koniecznie musi zainwestować w rozpropagowanie wiedzy o nim.

Dom mediowy a Agencja reklamowa

Agencję od domu odróżnia profil działalności. Agencja zajmuje się przygotowaniem kampanii reklamowej czy to w telewizji, czy w prasie i Internecie. W agencji spotkamy grafików, marketingowców i fotografów. Tworzy reklamy video, lub kreacje czyli obrazy z reklamami. Dawniej kiedy rynek nie był tak rozbudowany i było mniej kanałów dystrybucji obsługa kampanii również zajmowały się Agencje. Dziś kiedy tych kanałów jest ogrom potrzeba bardziej złożonych działań na wielu polach by zadziałać we wszystkich kanałach i dotrzeć do jak najszerszej rzeszy zainteresowanych produktem. A więc jeśli planujesz wypuścić swój produkt w całej Polsce lub nawet poza granicami skieruj swe kroki do domu mediowego.

Dom mediowy zaś zapewnia kompleksową obsługę kampanii reklamowych począwszy od przygotowania materiałów przez badania marketingowe, aż do sprzedaży tej kampanii w odpowiednich kanałach oraz na zakończenie podsumowanie całej akcji.

Zadania domów mediowych

Do zadań domów mediowych należą:

  • Badania marketingowe.
  • Planowanie i zakup mediów.
  • Negocjacja cen z dostawcami przestrzeni reklamowej.

Badania marketingowe to wbrew pozorom bardzo ważny element budowania skutecznej strategii. Badawcze zbierają, analizują i przetwarzają obiektywne dane na temat produktu, oczekiwań względem niego, plusów i minusów, zapotrzebowania, kanałów sprzedaży, i samej kwestii reklamy. Bazując na ich analizach można ustrzec się błędów i dostosować produkt specjalnie pod klienta. Tworzenie skutecznej kampanii również powinno być poprzedzone konkretnymi badaniami.

Planowanie i zakup mediów to czas kiedy dom decyduje gdzie nasz produkt czy usługa powinien się pojawić. Dla uproszczenia jeśli w magazynie dla młodych kobiet ukaże się reklama naszego sprzętu wędkarskiego zainteresowanie naszym produktem będzie znikome gdyż młode kobiety w większości nie stanowią grupy docelowej.  Nawet jeśli jesteśmy przekonani, że ten konkretnie magazyn ma duży nakład i równie dużą [popularność wcale nie musi być odpowiedni dla zareklamowania tego co mamy do zaoferowania. Dom zadba by reklama pojawiła się w odpowiednich miejscach tak by trafić do osób faktycznie zainteresowanych i bezpośrednio do nich będzie kierować reklamę.

Zakup mediów i negocjacje z dostawcami przestrzeni reklamowej pozwalają zoptymalizować koszty. Koszty kampanii reklamowych dla czołowych marek sięgają milionów złotych, dla mniejszych podmiotów upusty i rabaty oraz dobrze rozplanowana kampania będzie i efektywna i osiągalna finansowo jednocześnie. Domy mediowe posiadają często stałe kanały dystrybucji gwarantując najniższe ceny i najefektywniejszy model reklamy.

Ważna jest renoma

Ponieważ agencji i domów mediowych jest obecnie na rynku bardzo dużo czasem ciężko jest zdecydować, który będzie dla nas najlepszy. Warto sprawdzić ofertę każdego z nich oraz portfolio, gdzie prezentują marki, z którymi już współpracowali. Również wyniki finansowe kampanii nie będą tu bez znaczenia. Kampania reklamowa to są pewne koszty jakie musimy ponieść, ale zwracają się one z nawiązka kiedy nasz produkt będzie miał ugruntowana pozycje na rynku. Dlatego tez na reklamie nie należy oszczędzać.

Szukasz Domu mediowego? Sprawdź na http://www.mecglobal.pl/.

[Głosów:2    Średnia:5/5]
Kompleksowa obsługa kampanii marketingowej written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 2oceny użytkowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here