Niezależnie od tego, czy prowadzisz stronę firmową, masz sklep czy też blog, pozycjonowanie pozwoli Ci na uzyskanie jeszcze lepszych wyników.
Dzisiaj z internetu korzystamy praktycznie każdego dnia, aby znaleźć w nim potrzebne nam informacje. Wśród nich znajdują się także te związane z różnymi produktami oraz usługami. Stosujemy wtedy najczęściej wyszukiwarkę Google – to właśnie tam ma miejsce pozycjonowanie stron WWW, które jest obecnie jedną z najbardziej popularnych metod reklamy on-line.
Czym dokładnie jest pozycjonowanie stron internetowych? Jakie efekty można wówczas uzyskać? Jakie są główne zalety i wady pozycjonowania? W końcu, jak można rozpocząć taką promocję swojej strony WWW? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i postaw na skuteczną reklamę w internecie!
Na czym polega pozycjonowanie stron WWW?
Pozycjonowanie, które określane jest także jako SEO (od ang. search engine optimization) to rozbudowany zespół działań, które mają na celu promowanie stron internetowych w wyszukiwarkach.
Aktualnie pozycjonowanie stron WWW najczęściej odbywa się w wyszukiwarce Google, jako że to ona jest najczęściej używana przez internautów.
Głównym celem pozycjonowania strony internetowej jest podniesienie pozycji jej adresu wyświetlanego w wynikach wyszukiwania. Te adresy, które znajdują się na najwyższych pozycjach, są częściej odwiedzane przez internautów, a tym samym zwiększa się szansa na skorzystanie z prezentowanej na stronie oferty.
Warto przy tym zaznaczyć, że pozycjonowanie ściśle powiązane jest z tak zwanymi słowami, inaczej frazami kluczowymi, czyli treścią, która wpisywana jest do okienka wyszukiwarki. Są one dobierane tak, aby internauta mógł na ich podstawie łatwo trafić na stronę WWW.
Przykładowo, gdy internauta wpisuje do wyszukiwarki internetowej słowa „medycyna estetyczna kraków”, może on zobaczyć na najwyższych pozycjach w wynikach te gabinety, które zdecydowały się na zainwestowanie środków w pozycjonowanie swojej strony internetowej.
Wobec tego dobrze pozycjonowana strona internetowa nie się ze sobą same korzyści – pozwoli jej właścicielowi na czerpanie z niej jeszcze większych zysków!
Główne zalety pozycjonowania stron internetowych:
- lepsza widoczność strony internetowej w wyszukiwarce
- wzrost liczby odwiedzin na stronie WWW
- szybsze dotarcie do potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą
- zwiększenie przewagi nad konkurencją w danym sektorze
- budowa zaufania do marki
- zwiększenie rozpoznawalności marki
- przystępne ceny usługi pozycjonowania
- wzrost zysków
Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie stron internetowych posiada także pewne wady. Jedną z głównych jest konieczność stałego prowadzenia działań tego typu, które pozwalają wtedy stronie na utrzymanie zdobytej już pozycji. W związku z tym pozycjonowanie nie jest wydatkiem jednorazowym, ale stałym, gdy celem klienta jest uzyskanie optymalnych wyników.
Komu zlecić pozycjonowanie stron WWW?
Chociaż w internecie można znaleźć wiele poradników dotyczących tego, jak samodzielnie pozycjonować strony internetowe, to jednak w tym właśnie zakresie najlepiej skorzystać z pomocy ekspertów.
Agencje reklamy internetowej prawie zawsze posiadają w swojej ofercie pozycjonowanie stron WWW, które najczęściej przeprowadzane jest także wraz ze specjalnym audytem SEO. Specjaliści z agencji mogą wówczas dokładnie przeanalizować stronę przeznaczoną do promocji, a potem rozpocząć potrzebne działania do tego, aby wynieść ją na jak najwyższą pozycję. Również służą one swoją pomocą w analizie wyników pozycjonowania, a także mogą w razie potrzeby zaproponować inne, wspierające metody promocji on-line.
Usługi w tym właśnie zakresie świadczy między innymi Agencja Online Group z Krakowa, która specjalizuje się w reklamie internetowej już od lat. Agencja zapewnia swoim klientom dostęp do profesjonalnego pozycjonowania, w ramach którego posiada wieloletnie doświadczenie!