Najbardziej popularne narzędzia do e-marketingu

Marketing internetowy obejmuje cały szereg działań w sieci, których celem jest promowanie działalności firmy oraz dostosowanie produktów do potrzeb klientów i wymagań rynkowych. Aby skutecznie przeprowadzić e-marketing, niezbędne jest poznanie jego istoty oraz niezbędnych narzędzi.
Pozycjonowanie strony

Optymalizacja i pozycjonowanie witryny www jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów na marketing internetowy. Celem działań SEO jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce dla konkretnych fraz kluczowych. Jest to skuteczna i coraz bardziej doceniana technika reklamowania firmy i jej usług w sieci. Dzięki temu, iż firmowa witryna osiąga wysoką pozycję w wyszukiwarce, zwiększają się szanse na pozyskanie większej liczby klientów. Internauci po wpisaniu danej frazy (np. nazwy produktu, który chcą zakupić) zazwyczaj zaglądają na kilka stron, które wyświetlają się jako pierwsze.

Działania SEO w internecie to temat rzeka. Najlepszym wyborem, aby zareklamować swoje usługi w sieci jest skorzystanie z pomocy firmy zewnętrznej, która profesjonalnie zajmie się optymalizacją i pozycjonowaniem witryny. Więcej na ten temat na https://carted.pl/pozycjonowanie-sklepu/.

Content marketing

Skuteczne pozycjonowanie witryny nie obędzie się bez dobrego content marketingu. To nic innego jak marketing treści, polegający na umieszczaniu tekstów na firmowej stronie, przypiętym do niej blogu, czy też w serwisach społecznościowych, np. Facebooku.  W przypadku działalności typu sklep internetowy, absolutnie niezbędne jest umieszczanie wysokiej jakości opisów produktów czy kategorii. Czasy, gdy klienci w sieci nie zwracali uwagi na treść, dawno zostały puszczone w niepamięć.

Google Ads

Jest to najpopularniejszy system, w którym możemy stworzyć płatną reklamę naszej firmy i usług w wyszukiwarce Google. Narzędzie to umożliwia samodzielne utworzenie reklamy wraz z określeniem słów kluczowych, związanych z działalnością firmy. Google Ads (dawniej AdWords) powoduje wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki oraz na stronach partnerów. Gdy internauci szukają w sieci konkretnych produktów, związanych z usługami naszej firmy, reklama wyświetla się na pierwszych pozycjach. Dzięki temu zyskujemy większe prawdopodobieństwo odwiedzenia witryny i skorzystania z usług.

Google Ads posiada kilka najistotniejszych zalet. Najważniejszą kwestią jest to, że na naszą stronę trafiają jedynie osoby potencjalnie zainteresowane konkretnym produktem czy usługą, zaznacza specjalista z carted. Ważny jest również fakt, że korzystając z tego systemu mamy całkowity nadzór nad prowadzeniem działań (określamy koszt reklamy, język itp). Dla firm tworzących reklamę w Google Ads istotne jest także to, że nie płacą one za wyświetlenia reklam, a jedynie za kliknięcia w link.

Serwisy zewnętrzne – agregatory

Zewnętrzne serwisy jak OLX, Allegro czy porównywarki cen jak Ceneo to dobre uzupełnienie ruchu. Codziennie przewija się przez nie miliony odwiedzających. Jeśli mamy dobry produkt w atrakcyjnej cenie to jest szansa na sprzedaż z pomocą tych kanałów. Warto jednak pamiętać by nie uzależniać sklepu tylko od Allegro czy Ceneo. Działania powinny być prowadzone na wielu frontach, tak żeby ściągać ruch z różnych kanałów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here