Wydaje ci się, że tylko grube rekiny biznesu mają wizytówki w swoich eleganckich neseserach? Takie myślenie już dawno powinno odejść do lamusa! Ten niewielki kartonik, na którym mają znaleźć się najważniejsze dane dotyczące twojej działalności, powinien znaleźć się również w twoim posiadaniu. To nie tylko oznaka profesjonalizmu, ale i możliwość kreatywnego pokazania siebie i swojego biznesu!
Czy to tylko dla wybranych?
Wydaje się, że we współczesnym świecie przedsiębiorców panuje takie przeświadczenie, że wizytówki to domena prezesów i innych wysoko postawionych osób. Nic bardziej mylnego. Nowoczesny biznes to również zatarcie granic klasowych i zniesienie – przy zachowaniu odpowiednich zasad – niezdrowych różnic w hierarchii. Nie oznacza to oczywiście, że szeregowy pracownik ma takie same obowiązki i przywileje jak jego przełożony, ale wprowadza brak przyzwolenia na mobbing i inne nadużycia władzy.
Wracając do wizytówek, w nowoczesnym biznesie stawia się na rozwój wszystkich i zachęca różnymi metodami. Jedną z form uznania jest w istocie własna wizytówka! Buduje to spójny zespół, który przy okazji wymiany tymi kartonikami z ważnymi danymi, przyczynia się również do promocji marki. Każda wizytówka powinna bowiem zawierać nie tylko informacje o pracowniku, jego stanowisku, ale również posiadać logotyp firmy, być może motto, jakie przyświeca zatrudnionym w niej osobom albo chwytliwe hasło. Dzięki temu jest to sposób na dodatkową promocję marki.
Koszty
Jeśli chodzi o koszty, wizytówki nie należą do drogich inwestycji. Jeden wzór ze zmiennymi danymi to bardzo łatwe zadanie dla sprawnej drukarni, a przy okazji – jeśli zdecydujemy się na większe zamówienie, z pewnością możemy liczyć na solidny rabat i owocną współpracę. Dlatego warto zainwestować w ten rodzaj promocji, bo przy niewielkim nakładzie finansowym zyskujemy całkiem sporo korzyści.
Wykaż się kreatywnością!
Wizytówki to dobre miejsce, aby wykazać się kreatywnością. Nieoczywisty kształt, chwytliwe hasło, ciekawe rozwiązania kolorystyczne – to wszystko znaleźć się może na twojej wizytówce. Warto zainwestować w profesjonalny projekt, który powielony zostanie również na innych materiałach promocyjnych. To część całej strategii marketingowej, którą powinniśmy nadzorować w wielu aspektach. Każdy taki kartonik to najważniejsze informacje w pigułce, dlatego warto, by przyciągała wzrok i uwagę tego, komu ją wręczasz. Ciekawa struktura papieru, nieoczywiste wzory, a nawet kształty – ogranicza cię jedynie twoja wyobraźnia i poczucie dobrego smaku. Dobrze jest bowiem nie przesadzić w drugą stronę i nie zrobić z lapidarnego przedmiotu wypchanej po brzegi pstrokacizny informacyjnej i graficznej. Jeśli brak ci sensownego pomysłu, spróbuj sił u profesjonalnego grafika lub w dobrej drukarni. Będzie to oczywiście dodatkowo płatne, ale inwestycja w reklamę i pracowników jednocześnie to koszty, które naprawdę warto ponieść. Zwrócą się bowiem szybciej niż myślisz!