Sprawnie działający sklep internetowy to ogromne wyzwanie podejmowane dziś przez coraz więcej firm i przedsiębiorców działających zarówno w sprzedaży tradycyjnej, jak i tych stawiających wyłącznie na działalność internetową. Stworzenie działającej witryny to jedno, ale gdy w grę wchodzi faktyczna funkcja sprzedażowa portalu, warto wiedzieć jakie opcje i walory strony internetowej wpływają na ogólne zadowolenie klientów i powodują, że ci wracają do danej marki. Kwestie te należy wziąć pod uwagę już w fazie projektowania sklepu internetowego. Co warto wiedzieć, zanim zamówisz projekt?

Sklep widoczny w sieci

Pozycjonowanie strony sklepu pod wyszukiwarki to jedno z najbardziej podstawowych działań prowadzących do zwiększenia jego widzialności i wzbudzenia zainteresowania w potencjalnych klientach. Na rynku istnieje dziś mnóstwo agencji SEO oferujących kompleksową obsługę zagadnień związanych z pozycjonowaniem i widocznością stron w wyszukiwarkach, przy jednoczesnym skupieniu na użytkownikach i ich doświadczeniach.

Szczęśliwie dla firm naprawdę dbających o swój wizerunek w sieci, roboty wyszukiwarek nie pozwalają już dziś by kiepsko działająca strona wypakowana w kodzie hasłami kluczowymi znalazła się na szczycie wyszukiwania. Klient widzący sklep na pierwszym miejscu w Google oczekuje, że zajdzie w nim to, czego szukał. Dobrze przygotowany sklep sprawi, że twoja strona pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwarki w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Dzięki temu pozyskujesz klientów – czy zostaną na twojej stronie, to już kwestia innych czynników…

User Experience, czyli jak sprawić, by klient poczuł się dobrze

Sklep internetowy musi wyglądać dobrze, działać intuicyjnie i być łatwy w nawigacji. Kwestie te są istotne dla klienta, tak samo jak zrozumiały i przejrzysty wygląd sklepu fizycznego – bałagan nigdy nie sprawdza się jako narzędzie sprzedaży! Wskaźnik UX, czyli user experience mówi o tym jak przejrzysta, intuicyjna i wygodna z perspektywy użytkownika jest strona. Zarówno pierwsze wrażenie, jak i każda czynność wykonywana na stronie powinny być dla klienta atrakcyjne, a zarazem proste i zrozumiałe. Aby to miało jednak szansę powodzenia, potrzebny jest dobry UI, czyli user interface – interfejs użytkownika to inaczej wszystkie działania mające na celu ułatwienie klientom poruszania się po stronie.

Czy jednak sklep internetowy to tylko doświadczenia klienta? Oczywiście, że nie. Ty, jako właściciel sklepu również potrzebujesz łatwej i intuicyjnej obsługi swojego portalu – kwestie takie jak przyjmowanie i realizacja zamówień na bieżąco, podgląd zasobów czy łatwa aktualizacja oferty są znaczącą częścią projektu i muszą zostać wzięte pod uwagę przez web designerów. Ostatecznie właściciel sklepu jest też jego użytkownikiem. Projektowanie sklepów internetowych oferuje między innymi Agencja LTB z Wrocławia – zobacz, z jakich narzędzi korzystają specjaliści: https://www.ltb.pl/oferta/sklepy-internetowe/. Być może to rozwiązanie odpowiednie właśnie dla ciebie.

Bardzo istotne jest również dostosowanie sklepu internetowego do urządzeń mobilnych – obecnie coraz większa liczba użytkowników nie tylko sprawdza oferty sklepów online, ale także decyduje się na zakupy za pośrednictwem smartfona czy tabletu. Jeśli witryna sklepu nie jest dostosowana do korzystania na urządzeniach mobilnych, narażasz się na straty.

Czy twój klient odnajdzie się w sklepie?

To, jak istotną kwestią jest przejrzystość sklepu internetowego wspomnieliśmy już na początku. Wybierając projekt musisz jednak zwrócić uwagę nie tylko na to, czy wszystko wygląda estetycznie i nowocześnie – user experience to nie tylko efekty wizualne, ale i przede wszystkim łatwa nawigacja. Wyjaśnijmy to na prostym przykładzie tzw. nawigacji okruszkowej.

Znalezienie sklepu internetowego, w którym brakuje tzw. breadcrumbs, czyli nawigacji okruszkowej nie jest dziś żadnym problemem, jest za to dużym branżowym błędem. Każdy, kto choć raz odwiedził sklep internetowy wie, że pojawienie się na górze otwartej podstrony ścieżki pozwalającej powrócić do poprzedniej kategorii znacząco ułatwia życie.

Dla przykładu, kobieta poszukująca krótkich sukienek na ramiączkach w sklepie jednej z popularnych marek może ujrzeć na swoim ekranie ścieżkę ubrania>damskie>sukienki>mini>ramiączka. W ten sposób wie ona nie tylko, jak trafiła na daną podstronę, ale też ma szybką drogę powrotu, jeśli postanowi szukać czegoś innego. To właśnie ułatwiona nawigacja, dobrze zorganizowane kategorie i ich odpowiednie pozycjonowanie sprawiają, że klienci którzy dzięki działaniom promocyjnym, np. pozycjonowaniu, trafią na twoją stronę, potem na niej pozostaną, zapewniając ci zysk.

Materiał partnera.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Projektowanie sklepu internetowego – co warto wiedzieć, zanim zamówisz usługę written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 1oceny użytkowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here