Globalizacja sprawiła, że dzisiejszy świat przeniósł się do Internetu stając się wirtualnym jak nigdy dotąd. Tyczy się to także funkcjonowania różnego rodzaju przedsiębiorstw czy firm. Nawet jeśli ich działalność jest stricte związana z rzeczami materialnymi, to i tak muszą, czy tego chcą czy nie, znaleźć się w sieci. Odpowiednia reklama to jednak wciąż konieczność, gdyż wykorzystywanie tylko i wyłącznie Internetu może być, a wręcz zwykle jest, niewystarczające.

Jak zaplanować sobie promocję?

            Przede wszystkim musimy zacząć od odpowiedniego planu. Ustalenie tego w jakich mediach pojawi się nasz produkt czy usługa, w jakim czasie i z jakim natężeniem może być kluczowe dla powodzenia nie tylko samej kampanii reklamowej, ale także całego przedsięwzięcia, które prowadzimy.

Jakie media wybrać?

            Cały media planning skupia się na określeniu tego w jaki sposób wiadomość o naszym produkcie dotrze do odbiorcy – klienta – oraz w jaki sposób zrównoważyć te działania
z założonym budżetem reklamowym. Do wyboru mamy media reklamy, czyli grupy środków przekazu takich jak Internet, telewizja, prasa, radio czy reklama zewnętrzna. Istotny jest także nośnik, czyli choćby spot telewizyjny, citylight czy bilboard. Warto pamiętać, że w planowaniu mediów istotną rolę odgrywają dane statystyczne. Chodzi tu przede wszystkim o wyniki badań rynku mediów, charakter oddziaływania mediów na odbiorcę czy cele, jakie dany nośnik może osiągnąć.  

Samodzielnie czy z pomocą?

            Trudne zadanie planowania mediów musi jeszcze opierać się o kontakt z konkretnymi mediami. W całości jest to proces skomplikowany i żmudny, dlatego przedsiębiorstwa korzystają z pomocy specjalistów. Dom mediowy ma za zadanie wykonać jak najlepsze analizy oraz przedstawić taki projekt reklamowy, który zmieści się w zakładanym budżecie
i najkorzystniej wpłynie na sprzedaż.

            Korzystanie z pomocy fachowców, m.in. takich jak codemedia.pl, jest nieodzowne, jeżeli chcesz rozwijać swoją firmę w sposób profesjonalny. To podstawa funkcjonowania sprawnego i skutecznego biznesu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
Media planning, czyli jak skutecznie pokazywać swoją firmę w mediach written by Robert Menkałaśrednia ocen5/5 - 1oceny użytkowników

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here